• ROZGRYWKI W TENISA STOŁOWEGO O MISTRZOSTWO ZSOiT

Tenis stołowy to sport dla każdego, niezależnie od wieku i kondycji. Z myślą o licznych uczniach - pasjonatach tejże dyscypliny sportowej 22 marca 2024 roku w ZSOiT w Białymstoku odbyły się Szkolne Mistrzostwa w Tenisie Stołowym Dziewcząt i Chłopców.

Rozgrywki cieszyły się ogromnym zainteresowaniem wśród uczniów naszej szkoły. W sumie w zawodach wystartowało 75 uczniów: 65 chłopców oraz 10 dziewcząt.
            Startujący zawodnicy i zawodniczki grali turniej systemem do dwóch porażek, co oznaczało, iż drugi z kolei przegrany mecz w turnieju wykluczał zawodnika z dalszej gry o Mistrzostwo Szkoły. Mecze rozgrywane były do dwóch wygranych setów przez jednego z zawodników.
            Chętnych o wygraną było wielu, lecz na podium mogło stanąć tylko trzech zawodników. Najlepszym tenisistą stołowym naszej szkoły w roku szkolnym 2023/2024 został Oliwier Turczewski uczeń klasy IV C TZ, drugie miejsce zajął Bartosz Dmitruk uczeń klasy I A IX LO, a na trzecim podium stanął uczeń klasy IV A LO – Karol Sulima
            Z pośród dziewcząt najlepszą zawodniczką została uczennica z klasy V C TZ – Kamila Ziółkowska, na drugim podium stanęła uczennica klasy II C TZ – Patrycja Leszczuk, a na trzecim również uczennica klasy II C TZ – Weronika Jurska.
            Wszystkim tegorocznym zwycięzcom serdecznie gratulujemy.

Wojciech Brzuzy

• Ciemnia fotograficzna

Dzięki pomocy Fundacji Leroy Merlin, która przekazała materiały budowlane udało nam się wyremontować ciemnię fotograficzną.

Prace zostały wykonane przez nauczycieli fotografii oraz wolontariuszy, którzy pomagali w realizacji tej inicjatywy. Efektem ich pracy jest odnowiona ciemnia fotograficzna, która będzie służyć uczniom naszej szkoły podczas zajęć z fotografii tradycyjnej.

• „Podróże kształcą”

„Podróże kształcą”. O prawdziwości tego powiedzenia przekonało się 41 uczniów naszej szkoły. W dniach 10-12.04.2024r. uczniowie pod opieką nauczycieli (Elwira Brzostowska, Małgorzata Chilińska, Agnieszka Pisanko – Borowik, Paweł Jabłoński) wyruszyli na trzydniową wycieczkę szlakiem świętokrzyskich tajemnic.

Pierwszego dnia odwiedziliśmy pałac Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku. W miejscu, które inspirowało pierwszego polskiego Noblistę z dziedziny literatury, poznaliśmy bliżej Henryka Sienkiewicza, nie tylko jako pisarza, ale też jako zapalonego podróżnika. Uczestniczyliśmy też w lekcji muzealnej na temat „Quo vadis”. Po tej wizycie autor “Krzyżaków” nie jest już tylko kolejną postacią z podręcznika do języka polskiego.
            Kolejnym punktem programu była integracyjna gra miejska w Kielcach - wyścig w grupach po kieleckiej starówce. To interaktywna forma zwiedzania miasta w oparciu o miejsca, gdzie przebywali znani Polacy m.in. Józef Piłsudski, Tadeusz Kościuszko czy Bartosz Głowacki. Która drużyna pierwsza wykonała wszystkie zadania i dotarła do mety?
            Drugiego dnia udaliśmy się na wycieczkę w góry świętokrzyskie. Doświadczony przewodnik pokazał nam najpiękniejsze szlaki górskie w okolicy Łysej Góry. Podczas wędrówki zobaczyliśmy klasztor na św. Krzyżu, unikatowe gołoborze, zrelaksowaliśmy się na platformie widokowej z pięknym widokiem oraz wysłuchaliśmy lokalnych opowieści i legend.
            Kolejnym miejscem, które dostarczyło nam wielu ciekawych wrażeń był park etnograficzny w Tokarni - fantastyczne miejsce na plener fotograficzny rodem z „Chłopów” Reymonta. Tutaj poczuliśmy klimat pachnącej polskiej wsi. Spacer wśród drewnianych budowli pobudził naszą wyobraźnię, a dzięki barwnym opowieściom przewodnika łatwiej nam było zrozumieć codzienne życie dawnych mieszkańców.
            Trzeciego dnia wycieczki udaliśmy się na zamek w Chęcinach. Poznaliśmy barwne dzieje warowni oraz związane z nią legendy. Wysokie wieże zapewniły nam niezapomniane widoki na piękną okolicę, a skarbiec i piwnice pozwoliły zbliżyć się do czasów, kiedy zamek był ważnym ośrodkiem władzy.
            Wielu niesamowitych wrażeń dostarczyło nam zwiedzanie jaskini Raj - wyrzeźbionej przez najlepszą artystkę - Przyrodę. Ta niewielkich rozmiarów jaskinia krasowa jest prawdziwą perłą na mapie Europy. Śladem człowieka neandertalskiego i prehistorycznych zwierząt wyruszyliśmy na podziemną wyprawę w labiryncie finezyjnych form naciekowych. Każdy mógł przekonać się na własne oczy jak bardzo atrakcyjne jest to miejsce, ale niestety nie mogliśmy uwiecznić tego na zdjęciach.
            Nie mogliśmy opuścić Ziemi Świętokrzyskiej bez zobaczenia najsłynniejszego polskiego drzewa – dębu Bartek. Ten olbrzymi pomnik przyrody to symbol siły i wytrzymałości natury, który od lat przyciąga turystów z całego kraju.
            Wycieczka dostarczyła nam nie tylko wszechstronnej wiedzy, ale przede wszystkim wielu niezapomnianych wrażeń. Z nostalgią wspominamy już przeżyte przez nas przygody. Zmęczeni, ale zadowoleni, pełni miłych wspomnień wróciliśmy do domu. Już nie możemy doczekać się kolejnej wycieczki.

• OPŁATY ZA WYŻYWIENIE ZA KWIECIEŃ 2024

Wpłaty na obiady za KWIECIEŃ 2024 należy dokonywać na konto:

60 1240 1154 1111 0010 3578 8516

Płatności należy dokonywać nie później niż do 15 kwietnia, dokonanie wpłaty po terminie skutkować będzie naliczeniem odsetek

W tytule przelewu napisać imię i nazwisko ucznia oraz klasę lub imię
            i nazwisko nauczyciela

Koszt:
            - uczniowie zamieszkujący w internacie

• miesięczna opłata stała za internat – 70 zł
            • dzienna stawka żywieniowa za śniadanie I i II, obiad i kolację – 21,24 zł, w tym:
              a) śniadanie I i II – 8,23 zł
              b) obiad – 7,71 zł
              c) kolacja – 5,30 zł

Łącznie za kwiecień 2024: 20 dni x 21,24 zł = 424,80 zł + 70,00 zł (opłata stała) = 494,80 zł

- pozostali uczniowie 20 dni x 7,71 zł = 154,20 zł

- nauczyciele 20 dni x 11,00 zł = 220,00 zł

Nieobecność dziecka zgłaszamy nie później niż do godz. 12.00 w dniu roboczym poprzedzającym nieobecność pod nr tel.: 85 653 00 73 wew. 48.

• Sprawozdanie z konkursu „Mistrz Gramatyki Języka Rosyjskiego 2024”

W marcu w naszej szkole odbyła się XIV Edycja Wojewódzkiego Konkursu „Mistrz Gramatyki Języka Rosyjskiego 2024” organizowanego pod honorowym patronatem Prezydenta Miasta Białegostoku i przy współpracy z wydawnictwem Klett Polska.

Zgłosiło się ponad 70 uczestników w kategorii szkoła podstawowa i ponadpodstawowa. Gościliśmy młodzież i opiekunów z SP 5, SP 8, SP 26, SP 32, SP 44, SP 45, SP 47 w Białymstoku, Niepublicznej Szkoły św. Cyryla i Metodego w Białymstoku, SP w Bielsku Podlaskim, I, II, III, V, VII,VIII,  IX, X, XI i XIV Liceum Ogólnokształcącego w Białymstoku, II LO w Bielsku Podlaskim oraz ZSE, ZST, ZSZ Nr 2 w Białymstoku. i ZSTiZ w Mońkach

Młodzież napisała 90 minutowy test ze znajomości gramatyki rosyjskiej w dwóch kategoriach: szkoła podstawowa i ponadpodstawowa. Uczniowie wykazali się bardzo wysokim poziomem wiedzy i umiejętności językowych.

W tym samym czasie nauczyciele odbyli spotkanie z przedstawicielem wydawnictwa KLETT POLSKA poznając nowości wydawnicze do nauki języka rosyjskiego i przy kawie wymieniając się doświadczeniami w pracy.

26 marca o godz. 12.00 odbyło się uroczyste wręczenie nagród ufundowanych przez Dyrektora szkoły dr Cezarego Antoniego Wysockiego i Marszałka Województwa Podlaskiego dr Artura Kosickiego oraz upominków od wydawnictwa Klett Polska.

Dziękujemy wszystkim za przybycie i zapraszamy za rok w marcu.

Wyniki konkursu:

SZKOŁA PODSTAWOWA

I MIEJSCE - Dronzek Władysław - 45/46p. Niepubliczna Szkoła Św. Cyryla i Metodego w Białymstoku

II MIEJSCE -Tupik Aleksandra - 44/46p. - SP 47 w Białymstoku

III MIEJSCE- Mozgel Valeryia -81p. XI LO BIAŁYSTOK

WYRÓŻNIENIA:

1. Yauheni Darauko- 80p. – ZSE Białystok
          • „Notariusz w szkole..."

20 marca 2024 r. w ramach akcji edukacyjnej „Notariusz w szkole - wykłady dla uczniów szkół ponadpodstawowych i policealnych” realizowanej  przez Krajową Radę Notarialną klasy IV ATZ oraz 4 BTZ uczestniczyły w spotkaniu z panią notariusz - Mają Siwicką-Bejtman.

Z zainteresowaniem wysłuchaliśmy wykładu o zakresie obowiązków, doświadczeniach specyfice pracy w kancelarii notarialnej. Wiele uwagi p. notariusz Maja Siwicka-Bejtman poświęciła prawnym aspektom nieruchomości, testamentom, aktom notarialnym, protokołom itp. Chętnie skorzystaliśmy z możliwości zadawania pytań, na które odpowiedzi były bardzo wyczerpujące, akty prawne były zilustrowane przykładami z praktyki notarialnej naszego gościa. Ten dzień pozwolił nam spojrzeć na zawód notariusza z innej perspektywy i skłonił do refleksji. Liczymy na więcej takich spotkań.

Natalia Szczęsna, Patrycja Zalewska, Katarzyna Maksimiuk, Dorota Janeczko 4ATZ

Spotkanie zorganizowały panie: Małgorzata Tomecka, Barbara Jurczewska-Ignaciuk oraz Tamara Korniluk

• Droga krzyżowa w naszej szkole...

19 marca społeczność naszej szkoły wzięła udział w drodze krzyżowej. To było niezwykłe przeżycie. Szliśmy korytarzami, na których spotykamy się każdego dnia ale w zupełnie innym celu. Nieśliśmy krzyż, rozważaliśmy mękę Chrystusa i modliliśmy się również w osobistych intencjach. Dziękujemy za zaangażowanie i wspólną modlitwę.

• Targi Aktywności Sportowej

W dniu 20 marca uczniowie klasy 1B LO, 2B LO oraz 3B LO uczestniczyli w Targach Aktywności Sportowej organizowanych przez  II Liceum Ogólnokształcące.
            Główną ideą targów było pokazanie szerokiej oferty białostockich klubów sportowych. Wśród nich karate, gimnastyka artystyczna, tańce ludowe, tenis stołowy, lekkoatletyka.  Uczniowie mieli też okazję do spróbowania swoich sił w niektórych konkurencjach.

• DZIEŃ KOBIET w ZSOiT

08 marca ZSOiT świętowało DZIEŃ KOBIET w nietypowy sposób. Samorząd Uczniowski stworzył niezwykłe, a wręcz magiczne stoisko, gdzie każdy chłopak bądź dziewczyna mogli zakupić przepiękne kwiaty i podarować je ukochanej osobie, bądź sami poprawić sobie humor. Z przyjemnością również informujemy, że zebrane podczas kiermaszu pieniądze będą przeznaczone na już niedługo nadchodzącą akcję Samorządu Uczniowskiego!

• Kontakt

• Zespół Szkół Ogólnokształcących i Technicznych
      • (+48) 85 653 00 73 - sekretariat (+48) 85 653 32 15 - księgowość (+48) 85 651 37 18 - internat